Gustav Dahl heeft De VDL Groep Omloop der Kempen gewonnen. De Deen van Team Give Steel was de snelste van drie vluchters, die net uit greep van het peloton bleven. Simon den Braber, De Volharding, werd tweede, Lukas Toftemark van Airtox-Carl Ras eindigde als derde. In het begin van de wedstrijd ontstond er een kopgroep van 5 renners. Thijs Dahler (TWC Tempo), Simon den Braber en Marijn IJmker (De Volharding) en de twee Denen Gustav Dahl (Give Steel) en Lukas Toftemark (AIRTOX-Carl Ras). Zij vergaarden een voorsprong van bijna vier minuten. Thijs Daler en Marijn IJmker moesten in de slotfase de rol lossen. De drie overigen konden sprinten voor de eindwinst. Ze hadden op de streep nog vier seconden voorsprong op het jagende peloton.
.